22 Ekim 2014 Çarşamba

Yorum: Uyumsuz #Veronica Roth


Kitap Adı: Uyumsuz
Orjinal Adı: Divergent
Yazarı: Veronica Roth
Yayın Evi: Artemis
Sayfa Sayısı: 507

TEK BİR SEÇİM
ARKADAŞLARINI BELİRLER

TEK BİR SEÇİM 
İNANÇLARINI TANIMLAR

TEK BİR SEÇİM
 SADAKATİNİ ŞEKİLLENDİRİR
HEMDE SONSUZA KADAR

TEK BİR SEÇİM
SENİ DÖNÜŞTÜREBİLİR

Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 
Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. 
Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 
Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Selam millet nasılsınız ^.^ Ben sizleri çok özledim çok fazla ayrı kalmadan şu kitabı bitirip yorum yapayım dedim :D 
Ve yepyeni bir yorumla karşınızdayıımmm :)) 
Kitabı dün gece oturdum bitirdim. Zaten 3-4 gün boyunca okulda Uyumsuz'u sayıkladım :D O kadar çok sayıkladım ki artık sınıfta kitabı okuyacak insan varsa bile benim yüzünden okumaktan vazgeçti :D :D 
(Benden size uyarı kitapları okurken kitap okumayı sevmeyen arkadaşlarınızın önünde sakın "Ayyyy çok tatlılaarr." "Ölüyorum" "Four, Trissss "diye bağırmayın :D :D :D Sonra çok garip bakışlara maruz kalıyorsunuz :D :D :D )


Yoruma geçelim ama önce SPOİLER ALARMMMMM =================

Şimdi ben bir salaklık yapıp önce filmi izledim çünkü arkadaşlarım ben Uyumsuz'un kitabını almadan önce çevirisi çok kötü sen sevmezsin diyip beni kitaptan soğuttular ve bende filmi izledim kitabı okumak istemedim.(bide bir sebep daha var onu en son söyleyeceğim.) Ta ki çok yakın arkadaşım okuyup "çok güzel hemen oku" diyene kadar. Ona güvenim tam olduğu için bende aldım. Ve hiç pişman değilim... Ha çevirisi iyi miydi ? HAYIR !!!!!! Kesinlikle Hayır. Ben bu tür çevirileri sevmediğimi her şekilde dile getiririm. Artemis zaten çeviri hatası çok yapıyor ama bu çeviri de çok kötü olmuş. Ama şu var insan sonra alışıyor takmıyor. İlk başlarda çok göze battığı kesin ama.


Kitabı okurken aldığım notların ilki ile başlıyorum.
Kitaptaki filmdeki karakterlerin benzerliği... Gerçekten yani muhteşem olmuş. Artık kelime kalmadı bu konuda. Theo'da Shailene'de muhteşem iş çıkarmışlar. Şimdi zaten gidip filmi tekrar izleyeceğim.. E en son sinemada izledim izlemek şart :D
    Birde bir konu var paylaşmadan geçemem. Şimdi filmi izleyenler Ansel ve Shailene'nin filmde abi kardeş olduklarını biliyorlar. Ben bunu öğrendiğimde şok geçirdim çünkü Aynı Yıldızın Altında'da öyle sevgililer hayal ettim ki filmde ağlanacak yerde bunlar biraraya geldiğinde gülmeden duramadım. Bi türlü gülmeden izleyemedim filmi :D Arkadaşım delirecekti zaten :D 
   
   






Burda da Ansel'in bir resmiyle
 geçiş yapıyorum ^.^
  Neyse kitaba geri dönelim.  
 Şimdi çoğu kişi benim gibi karakterlerin kitap kapağında olmasını istemez. Bende kendim hayal etmek, kendim oluşturmak isterim karakterleri. Ancak bazı yazarlar bu konuda o kadar kötü ki yani karakter kafada olmasa kitapta anlatılan karakter betimlerinden bişey anlamıyorsun. Çoğu kitapta mesela benim saçı, vücudu falan şekillenirken yüzü şekillenmez. Eminim bazı kitaplarda  sizde de oluyordur. Herşey tamam yüzü yok ! Çok garip oluyor. Ama bazı yazarları es geçmeyelim muhteşem oluyor bazı betimlemelerde. :)) Burada da filmi daha önce izlediğim için kafamda direk Theo, Shai, Ansel şekillendi. Güzel oldu mu evet. Ama oynayanları sevdiğim için sevmesem zaten berbat olurdu :D :D :D
   
   Hep filmi koyuyorum araya biliyorum ama ne yapayım elimde değil. Filmi izleyenler fark etmiştir bazı dialoglar filmde de aynıydı. Açıkçası çook sevindim. Kitabın filme bağımlı kalmasını severim :D :D 

    Kitabı okurken sürekli pis pis sırıttım, güldüm, sinirlendim. Çok sevdim gerçekten. Aklımdan bi türlü çıkmadı şu kitap. Okulda sürekli Fouurrr, Triiss diye sayıkladım. Çok güzeldi. Artık arkadaşlarım Uyumsuz lafı duymak istemiyorlar. :D :D :D

En önemli konumuz. FOUR&TRİS... Diğer adlarıyla Tobias&Beatris...
Ay siz yok musunuz siz :D  Çok güldüğüm, çok sinir olduğum sahneler oldu bunlara ya :D Ama çok seviyorum. Cidden uyumları da çok iyi bence. Four'a belli tür hayranlıklarım var bu aşırı mı EVET !! 
Tamam bazen aşırıya kaçtığım doğrudur :D :D :D
Ama itiraf edin sizde çok seviyorsunuz Four'u da Theo'yu da :D

   Filmde aldığım notlarda alıntı sayfaları 17 tane.. O yüzden alıntı yapmayacağım çünkü içinden seçemem biliyorum.. Şimdiden söyleyeyim alıntı yok haberiniz olsun... Onun yerine filmden gifler koyucam :))

    



Filmde bahsi geçmedi neden bilmiyorum ama benim en sevdiğim sahne şu 6&4 olayıydı. Cidden bayıldım. Yani yazar gerçekten benden büyük bir taktir aldı o akılla. Ayrıca burda Four'da çok tatlıydı :D :D






SPOİLER BİTTTİİİİİ=============== AMA RESİMLERE VE GİFLERE DE BAKMAYIN DERİM....
Ve en berbatı... Ben Yandaş'ın sonunu öğrendim. Aslında kitaplara başlamama sebeplerimden biri daha buydu. Offf hemde öyle kötü bir yoldan öğrendim ki hani daha kitapları okumadan ağla dedim. Çok kötü oldum öğrendim diye. Kendimi de çok kötü hissediyorum halen daha.. Neyse daha fazla konuşmak yok bunun hakkında....
    Ve şu da var 5 kitap sipariş verdim ama siparişim gecikecek. Bu yüzden elimde daha fazla seriye başlamak istemediğim için sadece Kuralsız vardı. Heemn Kuralsız'a başladım. Bazen ardarda olunca sıkılsam da bence bunda sıkılmam. :D Ayrıca dayanamıyorum o ayrı :D :D :D
 Hadi giflere geçelim ^.^



                                                                               Gifler:



========================================











============================================

^.^ UUUUUUUUUUUU ^.^
==========================================


:'))

=============================================

==============================================






Ve bi kaç resim :)) Öylesine ya :D 



Ve son olarak sizi daha fazla sıkmadan bi haber vereceğim.Theo için (ne kadar doğru bilemem) Patch görüşmeleri başladı diyorlar. Fısıltı'ya Patch için Theo... Nora için ise Selena Gomez... Dediğim gibi ne kadar doğru bilmiyorum ama ben kusmak istiyorum... 


Şimdi Theo'yu ne kadar sevdiğimi anlamışsınızdır. Ama Patch olmaz.. Hayır !!!! Lütfen ya şu film için oyuncu arıyorlar ama bulamayacaklar. Dünya üzerinde bence henüz herkesin aradığı Patch yok... Cidden ya Patch'i bulamayacaksınız anlayın artık. (Theocuğum sözüm sana değil sen kendi halinde süpersin canım ^.^)
Ve diğeri. Selena Gomez... REALY ??!!! Saçmalamayın ya. Daha neler. Ben ilk çıkacağınca film demiştim olmaz diye bu film.. Oyuncu bulamayacaklar. Bulsalar bile çok kötü olacak. Bittik gençler.
Ve yeter puanım.

PUANIM:
:D hahahaha :D Puanım çok güzel :D Çeviri yüzünden 4.5 veriyorum aslında ama şu resmi koymadan içim rahat etmedi. 5 ver diye yalvarıyor kalbim ama hayır. 4.5. Hepsi senin yüzünden Artemis :D Neyse millet bir dahaki postta buluşuncaya dek hoşçakalın ^.^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder