25 Ekim 2014 Cumartesi

Yorum: Kuralsız #Veronica Roth


Kitap Adı: Kuralsız
Orjinal Adı: Insurgent
Yazarı: Veronica Roth
Yayın Evi: Artemis
Sayfa Sayısı: 507


TEK BİR SEÇİM
FEDAKARLIK GEREKTİRİR

TEK BİR FEDAKARLIK
KAYIP GETİRİR

TEK BİR KAYIP
SORUMLULUK HALİNE GELİR
 
TEK BİR SORUMLULUK
SAVAŞ DEMEKTİR

TEK BİR SEÇİM
SENİ YOK EDEBİLİR

Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.



    Selam millet ^.^ Kuralsız'ı da bitirdiğime inanamıyorum. 2 günde bitirdiğime de inanmıyorum. O kadar okul telaşı içinde nasıl okudum onu da bilmiyorum. Tabi okulda elime alıp 120 sayfa okursam olacağı bu :D Normalde çok götürmem okula kitap ama 1 gün 1 boş ders var diye götürdüm 5 boş dersimiz oldu o gün :D :D Ne şanslıyım ben ya :D Eve gelip de okuyunca.. 2 gün dayandığına bile şükür :D
     Aslında bu kadar gülmeme bakmayın. Moralim bozuk. Herşey şu sıralar tepetakalak olmuş gibi hissediyorum. Üzerimde bir hüzün var nedenini ise bilmiyorum... 
     Ve şu da var kitaplarım halen daha gelmedi. Bekliyorum D&R duy sesimiiiiii... Bugün veya yarın gelir diye ümit ediyorum. Gelir gelmez tabiki Kitap Alışverişi postu yayınlayacağım :) :) Hadi yoruma geçelim.. Öncelikle bu yorumda spoiler vermem diyordum ama kitabın sonlarına doğru vermek zorundaydım. Vermezsem olmaz artıkk...

                                      ============Spoiler ALARM ================ 

    Muhteşem ötesi bir gifle başlıyorum :))
    Öncelikle kitap kaldığı yerden devam ediyor. Tam kaldığı yerden. Gerçekten süper bence. Çünkü ben şunu sevmiyorum: Ardan aylar geçmiş, hiç bişey olmamış o aylarda olsa da geçmişi öyle bir anlatıyor ki çok sıkılıyorum. Tam kaldığı yerden devam etmesi süper oldu. Uyumsuz ve Kuralsız'ı ardarda okuduğum için hiç boşluk kalmadı süper oldu :D
    
    Yazar bu kitapta Tobias'a o kadar yüklenmiş ki.... Yani çocuğu alıp kucağıma "Geçicek, hepsi geçicek, herşey iyi olucak..." diyesim geldi. Çok kötü anlar yaşadı. Oysaki Tris beni tüm kitap boyunca deli etti. Yani sürekli kimseyi düşünmeden sürekli kendini öldürme çabaları o kadar sıktı ki canım nasıl sıkıldı. Saydırdım kıza içimden çünkü o böyle yaptıkça Tobias daha kötü oldu.Çocuk haklı. Sürekli bu kendini öldürme çabaları.. Kız kendisi söyledi Ölmek İstiyorum diye. Tobias'ı düşünen yok tabi, Tobias kim ki ?! Tobias öylesine biri zaten dimi Tris..
Yandaş'ı okuyanlar bilir ki ben Yandaş'ın sonunu öğrendim. İğrenç hissediyorum. Çok kötü.. Yandaş'ı alır okur muyum bilmiyorum. Canım istiyor mu hayır ama merak ediyorum. Ve kararım kesin Four'un serisini almayacağım. Bir arkadaşım bana neler olduğunu söyledi ben kesinlikle Four serisini almayacağım. Katlanamam.. Tüm karakterlerden soğurum. Hepsinden nefret etmektense böyle bitirmem daha iyi bence..


    Tris ve Tobias... Cidden bu kadar kavga neden ?!!! Tris seni boğmak istiyorum. Çocuğa kitap boyunca o kadar çok yalan söyledin ki çocuğun sürekli seni uyarması çok normal. Seni korumak için bu kadar çalışan bi çocuğun değerini bilmiyorsun sen. Birbirinize yakıştırmasam emin ol benim için Tris sen bitmiştin... 
Tüm kitap boyunca yalan söyledi çocuğa. Sürekli yalanlarla geçti resmen. Bi araları düzeliyor, Tris yalan söyleyip yine aralarını bozuyor. Şaka gibi ya...
    Kızın tüm ailesinin ona geçmişi hakkında yalan söylemesi de garip tabi. Anne, baba, ağabey.. Yazık be kıza...
    Canımı sıkan çok şey oldu kitapta. Cidden ya. Mesela biri de şu : O onu ele geçirmek istiyor, bu bunu, şu şunu.. E toptan herkes birbirini ele geçirmek istiyor. Çok sıkıcıydı be. Kaç tane düşmanları var bunların dedim. Ta kiiii sonuna kadar.


Aslında bence kimse düşman değil. Topluksuzları saymıyorum o ayrı. Ama sonunda insan şok oldu. Yani evet dışarıyla ilgili bişey olduğu belliydi ama bu kadarı... Pes gerçekten bu nasıl bir kurgu. Hele ki Prior... Ben bitince böyle"Holly shit, shit, shit" :D :D Süperdi sonu. Tobias ve Tris'de barışmasaydı çok kötü olurdum ama şuanda çok ama çok iyiyim.






    En çok hüzünlendiğim ve hüzünden gülümsediğim şey ise Four'un korkularının değişimi. Yıllarca aynı olan korkuların değişmesi hiç kolay değildir. Ancak bu kitapta korkuların sayısının aynı kalıp değişmesi bence çok güzeldi. :)) Tobias'a gerçeketen imreniyorum. ^.^
    En çok güldüğüm yere de gelmek isterim ilk başlarda Tris'e serum verilince kendini Polyana yapması :D Ay oralarda nasıl güldüm anlatamam. Kahkahalara boğuldum resmen :D :D :D

    Birde Uyumsuz'ların beyin yapısını çözmeleri çok hoşuma gitti. Bir sonunda, birde orada baya şaşırdım. Gerçi hiç bir yer sonunu geçemez ama :D :D

   Alıntı yapmak istiyorum ama yine çok alıntı işaretlemişim. Off arasından seçme vakti geldi de geçiyor bile...

ALINTILAR:

"Cevabı biliyorum: Pervasız ve gözükarayım. Büyük olasılıkla hiç birşey kazanacağım yok. Muhtemelen öleceğim. Daha da rahatsız edici olanı şu: Umursamıyorum."
                                                                sf.176 Tris

"Seni kaybetmek istemiyorum"
                                                            sf.205 Tobias

"Cesurluk mükemmel bir topluluk olmayabilir. Ama buradaki insanlar en azından hayat dolular. Özgür olmayı seviyorlar."
                                                             sf.273 Tris

"Ben önemli falan değilim. Herkes ben olmadan da yaşayabilir," diyorum.
.....
"Herkesten bana ne? Ben nasıl yaşayacağım ?"
......
"İdare edersin" Ona bakmıyorum. Gözlerim tişörtünü kavrayan parmaklarımda ve boynunda ucu görünen dövmede ama ona bakmıyorum."Başta zor olur. Ama eninde sonunda yoluna devam edersin. Zaten yapman gereken de bu."
                                                        sf 300-301 Tobias-Tris
(Bu kız bence Tobias'la oynuyor. Bu ne ya. İğrenç ötesi bu repliği koymadan edemedim.)

"Sen ölürsen bende ölürüm."
                                             sf.326 Tobias 
:'( :'( :'( :'(

"Bir yerlerde okumuştum ağlamak bilimsel açıklamalara meydana okuyan bir şeymiş. Gözyaşının tek amacı gözlerin kurumasını önlemek. Gözyaşı bezlerini duygular doğrultusunda haddinden fazla gözyaşı sağ algılanmasının hiçbir nedeni yok.
Bence insanlığımızı kaybetmemek için ağlayarak içimizdeki hayvan yanımızı özgür bırakıyoruz. Çünkü içimizde kükreyen, hırlayan bir canavar var ve Özgürlük için, Tobias için, her şey bir yana yaşamak için çırpınıyor. Ne kadar denersem deneyeyim, onu öldüremiyorum. O yüzden içimden sadece avuçlarımın içinde ağlamak geliyor."
                                            sf.329 Tris

"Artık senin ailen benim." diyor.
"Seni seviyorum." diyorum.
....
Ben onunum, o da benim; başından beri bu hep böyle olmuştu."
                                   sf.385 Tobias-Tris


"Tabanca yanında mı?" diye soruyor Peter, Tobias'a.
"Hayır," diyor Tobias. "Kurşunları burun deliklerimden atarım diye düşündüm, o yüzden tabancayı yukarıda bıraktım."

                                 sf. 376 Peter- Tobias

"Şuna da bakın." diyor solumdaki adam. "Tobias sen bir Kasıntı olarak yetişmemiş miydin ? Sizlerin sadece elele tutuştuğunu falan sanırdım."
"Fedakarlık çocukları nasıl oluyor sence?" Tobias kaşlarını kaldırarak meydan okuyor.
"İrada gücüyle doğuyorlar." diye araya giriyor koltuğun koluna tüneyen kadın."Yoksa bunu bilmiyor muydun, Tobias?"
"Hayır, farkında değildim." Tobias sırıtıyor."Kusura bakmayın"
                                             sf.394-395 

"Kuralsız,"diyor."Bir özel isim. Savaşçı olarak görülmesi gerekmeyen ama kurulu düzen ve otoriteye karşı duran kişi."
                                            sf 440

"İnsanların katman katman sırlarından olduğunu keşfettim artık. Birini tanıdığını sanıyorsun onu anladığınızı düşünüyorsunuz ama her zaman sizden sakladıkları bir yanları, yüreklerinin derinliklerine gömdükleri arzuları oluyor. Hiç kimseyi tam olarak tanıyamazsınız ama bazen onlara güvenip güvenmemeye karar verirsiniz."
                                                                                                  sf.489 Tris


Paunım:



O kadar sinir oldum kitaba ama 3-4 vermeye içim el vermedi. Gerçekten. Beni bu kadar etkilediğine ve bazı yerlerde ağlattığına göre evet sinir olsamda 5 puanı hak etti... 
^.^ Bir daha ki postta görüşünceye dek^.^
HOŞÇAKALIN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder