10 Ocak 2015 Cumartesi

Yorum: Tatlı Sır #Jamie McGuire


Kitap Adı: Tatlı Sır
Orjinal Adı: Beautiful Oblivion
Yazarı: Jamie McGuire
Sayfa Sayısı: 368
Yayın Evi: Yabancı
Çevirmeni: Boran Evren
Türü: Romantik, Yeni Yetişkin

Çocukluk yılları gereğinden fazla erken sona eren, özgür ruhlu Camille "Cami" Camlin, üniversitenin ilk yılından sonra kendi evine çıkmıştı ve hayatını istediği gibi yaşayabilmek için çabalıyordu. Red Door'da çalışmak ve okula gitmek dışında başka bir şeye ayıracak vakti yoktu. Ta ki erkek arkadaşını görmek için çıkacağı seyahat iptal olana kadar... Şimdi önünde, yıllardır ilk defa ne yapacağını bilmediği bomboş bir hafta sonu vardı. 

Trenton Maddox, Eastern State Üniversitesi'nin kralıydı. Arkadaşları onun gibi, kadınlarsa ona sahip olmak istiyorlardı ama trajik bir kazadan sonra hayatı altüst olmuş, okulu yarım bırakmıştı. 

Kazadan on sekiz ay sonra Trenton, dul babasıyla aynı evde yaşayıp yerel bir dövmecide çalışıyor, babasına faturaları ödemesinde yardımcı oluyordu. Tam hayatının normale dönmeye başladığını hissettiği günlerin birinde, Red'de yalnız başına oturan Cami'ye rastladı. 

Gürültücü kardeşleriyle başa çıkmaya alışkın olan Cami, Trenton Maddox'la başlayan yeni arkadaşlığını da idare edebileceğini düşünmüştü. Ama bir Maddox erkeği, âşık olduğunda bu sonsuza dek sürerdi; âşık olduğu kız, altüst olmuş dünyasını tamamen yıkabilecek kişi olsa bile...

Benim Yorumum:


Herkese muhteşem bir haftasonuyla merhaba.. Sınavlarım bitti, stres ve yaşadığım kafa karışıklığı da yavaş yavaş geçiyor. Kısaca eski halime dönüyorum :D Son sınavların yaşattığı sıkıntı kitabı daha geç bitirmeme sebep oldu. Dün 200 sayfa okuyup kitabı bitirdim ve... Yaşadığım şeyi size yazıda sonunu anlattığımda anlayacaksınız. Bu postta fazla spoiler vermicem sadece sonuyla ilgili bişey söyleyeceğimde Spoiler uyarısı koyucan. Don't worry !

Şunu belirteyim ki kitaba başlar başlamaz Maddox kardeşleri ne kadar özlediğimi fark ettim. Yani hangi kardeş olursa olsun o kadar özlemişim ki önemde dursalar hemen sarılır "Sizi çok özledim ! " diye çığlık atardım. Bu kitap bildiğiniz üzere Trent'i, Travis'in abisini anlatıyor. Trent'i Travis kadar sevdim. Hani bana seçim yap deseler yapamam tabiki ama Travis'i ilk okuduğum için ağır basıyor diyebilirim. Ama ikiside o kadar tatlı ve muhteşemler ki... 
Şöyle bişey var Trent'in Travis'ten farkı, daha şakacı ve komik olması diyebilirim. Ki bunu Tatlı Bela'yı okuyanlarda çok iyi bilirler. Trent orda bile çok komikti :D Burda tüm kitap Trent üstüne kurulu siz düşünün artık :D :D :D
Birde Jamie'nin yazdığı aşkları çok seviyorum. Araf'ta da, Tatlı Bela'da, Tatlı Sır'da da yazdığı aşklar tam yerinde ve gerçek aşklar. Birbirlerinin hem aşkları hem de en yakın arkadaşlarılar. İşte bu yüzden Jamie'nin yazdığı aşklar bambaşka oluyor ^.^ 
Kitapta bazı yerlerde Travis ve Abby'den bahsedilmesi çok güzeldi. Yazar ondan vazgeçememiş ve bazı yerlerde ondan bahsetmiş. Zaten kardeşi sonuçta bahsetmesi de çok normal. Ama yinede şu var ki kitap kendini Tatlı Bela'da ki gibi tekrarlıyordu. Yani ayrıl, barış, ayrıl, barış... Kızın bazı cümleleri vardı, anlamıyordum. Yani öyle bahsediyordu ki, diyorum ben mi biyer atladım. Neden anlamadığımı sonunda anladım. Aslında şu var ben tüm kitabı sonunda anladım...

Sonundan bahsetmeden önce şunu da söyleyeyim kapağının anlamını da son 30 sayfada anladım :D Bu ne ya, yazarda tüm kitabı son sayfalara sığdırmış yani... Ama yine de sonu gibisi yok...

=============SPOİLER ALARMM============

   Sonu... Okuyan herkes anlamıştır ya, o nasıl bir son... Gerçekten hayatımda okuduğum çoğu kitabın sonlarını tahmin eden bir insanımdır. Ama şu var ki bunu hayatttttaaa tahmin edemezdim. Yani düşünsem alıma gelmezdi. Ki o son yazıyı görmüştüm ben. Yanlışlıkla sayfaları gezerken. Dedim ki bi dahaki kitap onun üstüne, onun adını yazmıştı, diğer kitap için falan da... Oha yani. Aklımın, ucundan, kıyısından, köşesinden geçmeyen bir son... Kızın o "Sırrını açıklayamam, suçlu hissediyorum" falan kelimelerine anlam veremiyordum. Taki o son kelimeleri okuyup tüm kitabın aklımdan tekrar geçmesine kadar. Kitap öyle bir oturdu ki kafamda...
    Kitap bitince etkisi geçmedi, gece uyuyana kadar. İlk yarım saat ağzımdan çıkan tek kelimeler
OHA
OHA
OHA
OHA
OHA
OHA
Oldu... Arkadaşımı arayıp ona da tek söylediğim şey oha oldu. Kitaplar için meraklandı o da :D Hihihihhi :D Çok kötüyüm :D :D :D
 Bu son tahmin edilemeyen bir sondu ve beni en çok şaşırtan sonlardan biri de bu oldu sanırım. Ki ondan önceki bölümlerde de duygulanıp kötü olmuştum zaten. Ama sonu üzüntümü tamemen şaşkınlığa çevirdi.

                                        ==============Spoiler Bitti============

Bi daki çıkacak kitabın kapağı yayınlandı. Thomas'ı anlatacak olan kitap. Meraaakkla bekliyorum kesinlikle.

Kitabın etkisi halen üstümde olmasına rağmen kendimde Yandaş'a başlama cesaretini buldum. Bugün başlayacağım. Tabi Tatlı Sır'ın etkisinden çıkmam kolay değil.  Hadi Alıntılara geçelim..

"Ben epey akıllı bir kızdım. En azından bu kadar sene boyunca Trenton'dan uzak durmayı akıl edebilecek kadar akıllıydım. Çocukluğumuzdan beri onun kızlarla flört edip onları baştan çıkarmasını sonra da yüzlerine bile bakmamasını izliyordum. Trenton Maddox'un beni hazırlıksız yakalayabilecek hiçbir numarası yoktu."
                               --sf.42   Cami
(Yeme bizi Cami. heheehhe )

"Travis devam etti. "Fazla yüz verme, başka seçeneklerin olsun, sabırlı ol. Anlaşılmıştır." 
Başımla onayladım."Siz olur da evlenirseniz bana yüz kağıt borçlusun."
"Evlenmek mi ? " dedi Travis, yüzünü tiksintiyle buruşturarak. "Ne saçmalıyorsun Cami ? On dokuz yaşındayım! Kimse on dokuz yaşında evlenmez."
                                              --sf.107 Travis-Cami
(Sende yeme bizi Travis :D )

"Güvercin mi ? Ciddi misin ?"
Travis küçük bir gülümsemeyle karşılık vermeyi başardı. "Abby. O bir Güvercin. Kafımı ben düzgün düşünemez hale gelene kadar karıştıran, cehennem kaçkını bir güvercin. Artık hiçbir şeyin anlamı yok Cam. Bu güne kadar koyduğum her kural teker teker kırılıyor. Hanım evladı oluyorum. Hayır... Daha beter. Shep'e dönüşüyorum."
                                         --sf.174 Travis

"Başını iki yana salladı. "Ama zaten benim... Senin için o adam benim, biliyorum, çünkü benim için o kadın sensin."
                                               --sf.229 Trenton

"Trenton nemli saçlarımı nazikçe yüzümden çekti. "Sen inanılmazsın."
"Belki öyleyimdir. Ama sana kesinlikle aşığım."
Trenton bir defa güldü. "Bu kadar mutlu olmak delice... Sen de benim kadar mutlu musun ?"
"Hayatımda hiç olmadığım kadar."
                                                     --sf.289 Trenton-Cami

"Bir gün gelecek seninle evleneceğim."
Gülümsedim."Domuzlar uçabildiğinde"
Omzunu silkti."Pekala, bir domuzu uçağa bindirebilirim."
"Peki. Tanga giyip babanın önende bir Britney Spears şarkısı eşliğinde dans ettiğin gün. İşte o zaman seninle evleneceğim."
Uzun, derin bir nefes aldı ve içini çekti. "Maydan okuman kabul edilmiştir."
                                   --sf.348 Trent-Cami

Puanım

Normalde 4 vericektim. Taki son cümleyi okuyana kadar. Yine kendine hayran bıraktı yazar. Gidin Tatlı Bela'yı ve onun diğer kitaplarını okuyun ve kesinlikle bunu da okuyun. OKUYUN !
Herkese bol okumalar ^.^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder