3 Temmuz 2014 Perşembe

YORUM: Tatlı Bela, Ayaklı Bela, Belalı Düğün #Jamie McGuire



     Abby Abernaty en yakın arkadaşı America'yla Las Vegas'dan hem babasından hemde bulunduğu ortamdan kaçmak için Eastern Ünversitesine gelmiştir. Herşey normal biçimde ilerlerken kendini America'nın sevgilisi Shepley'in kuzeninin dövüş maçını izlemek için küçük bir bodrum katında Travis Maddox'u izlerken bulur. Travis dövüştüğü adamın burnuna yumruk atınca adamın kanı Abby'nin süveterine bulaşır. Travis dövüşten sonra Abby'nin yanına gittiğinde ona "Güvercin" diye seslenir. İşte herşey orda başlar...




Ahh ne yazacağım hakkında çok düşündüm ama her seferinde başladığım yere döndüm.. Yani yazmaya başlarsam o kadar çok şey var ki kitapta yazmayı bitiremem diye korkuyorum...

     Bu 3 kitabı da aynı anda yazmak daha mantıklı geldi o yüzden başlıyorum...

      TATLI BELA ve AYAKLI BELA (bilmeyenler için söylüyorum) aynı olayları farklı kişilerin anlatımı diyebiliriz. 

      
   -Spoiler içerir- 
   Kitapları baştan sona o kadar soluksuz okudum ki bazen uyumayı unuttum, bazen ağlamaktan gözlerim şişti, bazense akşam yemeğini falan kaçırdım.Abby ve Travis'in aşklarının bu kadar büyüyeceğini ben bile tahmin etmezdim ama doğru söylemişler :



Ha bir diğer konu Travis'i COLTON HAYNES'e benzetiyorlar ve bence çok da bir benzerliği yok. Açıkçası Travis çok daha kaslı. Ancak hareketleri, davranışları Colton'ın oynadığı rollerle biraz benzediği için herkesin onu benzettiğini düşünüyorum. Ki Travis'in sadece katı,sert tarafları yok yeri geldiğinde dünyadaki en romantik erkek olduğu doğrudur ^.^

          Şimdi gelelim Travis'le Abby'nin hayatına... 
   Travis okulda tek gecelik ilişkileriyle ünlü, yattığı kızın telefon numarasını bile almayan, 4 erkek kardeşinden dövüşmeyi öğrenen ve hayatını dövüşerek kazanan yakışıklı çocuğumuz.
   Abby ise Las Vegas'tan babası yüzünden kaçmış, kumar ve içkinin içinde büyümüş bir kız. Abby'nin babası Mike dünyadaki en iyi poker oyuncularından biri. Ancak Abby 13 yaşına girdiğinde Mike tüm şansının gittiğini ve Abby'nin şansı açıldığını söyler. İşte sırf bu yüzden Mike sürekli Abby'yi suçlar ve hayatını zindana çevirir.
Medya ise Abby'ye ŞANSLI ON ÜÇ adını verir. ( Ki Abby bu isimden nefret eder. )       Travis Abby'nin geçmişini Abby'yi ailesiyle tanışmaya götürdüğünde öğrenir. (Ki o sahneler çok komikti kardeşlerinin tavırları, konuşmaları beni çok güldürmüştü)

      Birde gelelim ayrılıklara :(

    Açıkçası ben Tatlı Bela'yı okurken fark etmedim ama Ayaklı Bela'da çok hızlı ayrılıp barıştıklarını fark ettim. Yani barıştıkları akşamın sabahında ayrıldılar... Travis zaten her ayrılıkta perişan hale geliyor. Özellikle Travis'in gözünden bunları okumak çok kötüydü. Tatlı Bela'da Travis'in konuşmalarında çok gözyaşı dökmüştüm. Ama Ayaklı Bela'da düşüncelerin de işin içine girmesiyle göz yaşlarım sel oldu yani :((
       Ha hep ağladım mı tabi ki hayır. Çok güldüğüm yarıldığım yerler oldu :D Ya da Travis'in konuşmalarıyla beni etkilediği, aşkını her dile getirdiğinde öyle bir sırıttım ki bazen yanaklarım ağrıdı yani..
      GÜVERCİN...
    Ahh Güvercin.. Çok güzel değil mi ama :') Şöyle söyleyeyim bazı kitap lakapları var o kadar boğuyor ki bir süre sonra. içimden yeteeer diye bağırasım geliyor ama bazıları var ki -mesela bunun gibi- hiç sıkmıyor ve dahası kitaba daha da bağlıyor. (Mesela sıkmayan lakaplar: Obsidiyen- Kedicik, Fısıltı- Melek...) 
       Eeen çok beğendiğim okurken kafayı yediğim bölüm ise Ayaklı Bela'nın son EPİLOG bölümü... Bölümde 11 yıl sonrasını Travis anlatıyor ve bu kadar mükemmel olamazdı. Çok bişey söylemek istemiyorum tek kelimeyle MUHTEŞEMDİİİİ ^.^ 


     Gelgelelim BELALI DÜĞÜN'e...
   Belalı Düğün kısa bir Novella tarzında. Travis ve Abby'nin sırayla anlatımlayla Yıldırım Evlenmelerini anlatıyor. En çok hayal kırıklığını bu kitapta yaşadım. Abby'nin neden Travis'e hemen evlenelim diye direttiğini çözdük. Çok hoşuma gitmedi diyebilirim. Yani içimden "EVLENMEK İSTEMİYORSAN EVLENME KIZIM TRAVİS ÖĞRENİRSE MAHVOLUR" dedim. Yani Travis öğrenseydi kahrolurdu çocuk :(( Bu yüzden Belalı Düğün'ü pek sevmedim ama sonları muhteşemdi yalan değil :D :D :D
    En çok'da Travis'in annesinin Abby'ye yazdığı mektup kısmı beni çok etkiledi. Muhteşemdi.




Alıntılara geçelim :D
                                        Tatlı Bela...




Devamı....

Ayaklı Bela
Yaa ya ya tabi tabi :D :D :D :D :D

Belalı Düğün


    

    Bide şu sorum var:


Yan duruyor ama olsun :/ 

Şimdi ON ÜÇÜNCÜ'nün üstünün neden çizildiğini bilmiyorum ama bir tahminim var. Abby'nin lakabı "ŞANSLI ON ÜÇ" ve Abby bu lakabı sevmiyor belki ondandır dedim. Okuyan arkadaşlarım da olabilir dediler. Yani en mantıklısı o bence ama farklı şeyler diyenlerde gördüm o yüzden size de fikrinizi sorayım. Siz de mi benimli aynı fikirdesiniz yoksa farklı bir fikriniz mi var ??








Ve işte böyle bu seriyi okurken acayip zevk aldım. Zaten yazarın diğer kitaplarını da okudum onlara da bayılıyorum. Gerçekten çok tavsiye ederim okumadıysanız benim gibi daha fazla geciktirmeyin ve hemen okuyun okumazsanız çok şey kaybedersiniz :)))




PUANIM:
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder