14 Haziran 2014 Cumartesi

YORUM: BAŞLAYANLAR #Lissa Price


Kitabı 2 gün önce bitirdim ama yazmak için biraz bekledim... Distopya türündeki kitapları yazarken biraz düşünüyorum genelde...
    Kitabın konusu kısaca: 
    Dünyada büyük ve ölümcül bir biyolojik savaş yaşanmış.. Bu savaştan önce yaşlılar ve çocuklar bu biyolojik silahlara karşı aşılanıyor ancak savaş beklendiğinden erken gelince orta yaşlı olan herkes hayatını kaybediyor. Ve bunun üzerine  toplumBaşlayanalar ve Sonlayanlar olarak ikiye ayrılıyor.
   Callie biyolojik savaşta ebeveynlerini kaybetmiş, büyük annesi ve büyük babası olmadığı için kardeşi Tyler'i korumayı ve hastalığını iyileştirmeyi kafasına koymuş bir Başlayan... Callie biraz para bulmak için Taze Hedefler adında beden bankasına bedenini kiralamaya gidiyor... Işte herşey o zaman başlıyor... 
     


      Gelelim kitabın yorumuna... Şimdi kitap ilk başta basit bir konusu olan bir kitap gibi geliyor.. Bir süre sonra kitap kendine gerçekten bağlıyor, gerçekten herşeyi kafanızda o kadar güzel kurguluyorsunuz ki bazen acaba gelecekte böyle mi olacak diye düşünüyorsunuz.
     Kitapta ön planda kesinlikle aşk aramayın. Daha çok Callie'nin kararsızlığı ön plana çıkıyor. Benim hoşuma gitmeyen yazarın azıcık aşk olsun diye sanki canı sıkılınca araya aşk serpiştirmiş gibi olması.. Kurgusu mükemmel ama dediğim gibi aşk kurgusunu hiç beğenmedim. 
     Kitabın devamı gelecek mi bilmiyorum. Açıkçası gelmesi için açık kapı bıraktılar yani. Lütfen devamının olup olmaması konusunda bilgisi olanlar beni de bilgilendirsin :D 
     Şimdi gelelim Blake'e... Blake'e değinmeden geçmek istemiyorum.. Yani şimdi ben Blake'e o kadar bağlanmışken... Neyse benim susma zamanım. Blake için söylenecek şeyler var ama çok ayrıntıya girmeden kitabın yakışıklılığın olduğunu belirteyim. Zengin Senatör'ün torunu olan Blake ve Callie arasında ki ufak aşkı okuyorsunuz . Dediğim gibi geri planda kalan bu aşk bence daha ön planda olmalıydı.. Yani şimdi sen böyle konuyu nasıl geri plana atarsın bence yazar hatalı ve ben gerçekten Blake'i çok fazla yazmadığı için sinirlendim yani...... Neyse tamam bu sefer cidden sustum.. :D :D

    Tamamdır bu kitap hakkında çok söylenecek bişey kalmadı galiba. Yani dediğim gibi kitap güzeldi ama daha iyi olabilirdi. Okuyanlar ve okumak isteyenler de varsa görüşlerinizi benimle paylaşabilirsiniz :)))
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder